Loading images...

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych w Gminie Kluki 2017

Informujemy, iż w dniach 27-28 kwietnia 2017 r. od godz. 6.00 na terenie Gminy Kluki odbędzie się odbiór odpadów wielkogabarytowych od właścicieli prywatnych posesji. Odpady będą odbierane sprzed posesji według następującego harmonogramu:

27.04.2017 r. (czwartek)

  • Nowy Janów, Niwisko, Kuźnica Kaszewska, Pólko,
  • Bożydar, Żelichów, Kaszewice, Kaszewice Kolonia, Kluki,
  • Kawalce, Trząs, Zarzecze, Słupia, Żar, Chmielowiec, Sadulaki

28.04.2017 r. (piątek)

  • Ścichawa, Podścichawa, Podwierzchowiec, Podwódka, Teofilów, Osina,
  • Borowiny, Imielnia, Cisza, Roździn, Huta Strzyżewska, Strzyżewice,
  • Parzno, Laski, Lesisko, Wierzchy Parzeńskie, Wierzchy Kluckie

Odpady powstające w gospodarstwie domowym o rozmiarach wielkogabarytowych należy wystawić do drogi dojazdowej.

W ramach wystawki odbierane będą:
– radia, telewizory, monitory oraz inny sprzęt RTV,
– lodówki, pralki, kuchenki, odkurzacze oraz inny sprzęt AGD,
– opony z samochodów osobowych,
– złom metalowy – rynny, rury, blachy, piece,
– dywany, wykładziny, meble
– duże opakowania z tworzyw sztucznych bez zawartości – beczki, skrzynki, wiadra,
– elementy stolarki – listwy, deski, płyty wiórowe, drzwi, okna,
– odpady zielone – powiązane gałęzie z drzew i krzewów,
– baterie i akumulatory.

Jako odpady wielkogabarytowe nie są traktowane i nie będą odbierane:
– odpady poremontowe i budowlane: gruz, płytki, cegła, kamienie,
– odpady tekstylne: odzież, obuwie, tkaniny wystroju wnętrz (firany, zasłony, narzuty, koce),
– szkło w żadnej postaci,
– duże opakowania z tworzyw sztucznych po odpadach niebezpiecznych: farbach, lakierach i rozpuszczalnikach,
– odpady powstające w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
– odpady zawierające azbest – eternit.

UWAGA!!!
Odpady należy wystawić przed posesję do drogi dojazdowej. Czas przeznaczony przez obsługującego na obsługę odbioru odpadów obejmuje: czas załadunku, przejazd i transport oraz czas rozładunków dla wszystkich wymienionych w danym dniu ulic.

Mieszkańcom, którzy nie wystawią odpadów przed posesję do godziny 6:00 rano w wyznaczonym dniu nie gwarantujemy ich odbioru – samochody nie będą zawracane z trasy przejazdu na indywidualne zgłoszenie. Objazd wymienionymi ulicami jest jednokrotny. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 44 632 39 00.

Pomoc żywnościowa dla najbardziej potrzebujących w Gminie Kluki

 

 

 

 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klukach informuje o możliwości skorzystania z bezpłatnej pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, Podprogram 2016.
Z pomocy mogą skorzystać Mieszkańcy Gminy Kluki, których dochód nie przekracza:

  • 1268,00 zł dla osoby samotnie gospodarującej
  •  1028,00 zł dla osoby w rodzinie.

Na dochód określony w przepisach ustawy o pomocy społecznej składają się przychody wszystkich członków rodziny, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, uzyskane w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku, a w przypadku utraty w tym miesiącu dochodu – z miesiąca, w którym wniosek został złożony.

POMOC ADRESOWANA JEST TAKŻE DLA MIESZKAŃCÓW NIE KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY GOPS.

W ramach Programu można otrzymać takie artykuły jak: makaron, ryż, herbatniki, mleko, groszek z marchewką, fasolę białą, koncentrat pomidorowy, powidła śliwkowe, gulasz wieprzowy z warzywami, filet z makreli w oleju, szynkę drobiową, cukier, olej i ser.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z tej formy wsparcia zapraszamy do

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klukach,
w dniach od 15.03.2017 r. do 30.03.2017 r., w godz. 8:00-12:00
(tel. 44 6315037)

w celu zakwalifikowania się do udziału w programie i otrzymania skierowania do wydania żywności.

Zaproszenie do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania w Gminie Kluki

Wstępny nabór wniosków na odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest – do 31 marca 2017 r.

OGŁOSZENIE

o wstępnym naborze wniosków na odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenie Gminy Kluki

W imieniu wszystkich zainteresowanych osób fizycznych, przedsiębiorców i innych uprawnionych podmiotów, którzy posiadają odpady azbestowe i są ujęci w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, Gmina Kluki planuje wystąpić o dofinansowanie na zadanie:

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kluki”.

Wnioski o odbiór odpadów zawierających azbest należy składać wg wzoru dostępnego na stronie Gminy Kluki www.kluki.pl oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Klukach w nieprzekraczalnym terminie do 31.03.2017 r. do Urzędu Gminy w Klukach. Zadanie obejmować będzie: zbieranie (wyrobów wcześniej zdemontowanych), transport i unieszkodliwianie wyrobów azbestowych.
Wnioski złożone po upływie wyznaczonego terminu w tym roku nie będą rozpatrywane!

Program realizowany będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy w Klukach, pokój nr 23 lub pod numerem tel. 44 6315002 wew. 22.

Wójt Gminy Kluki
Karol Sikora

Pobierz wniosek

Dzień Kobiet w Gminnym Ośrodku Kultury w Klukach

Konkurs na dyrektorów placówek oświatowych

Konkursy na dyrektora szkoły

Konkursy na dyrektora szkoły

Wójt Gminy Kluki ogłasza konkurs na stanowisko:

Pełna treść ogłoszenia na bip.kluki.pl (+linki powyżej)

  1. Do konkursu może przystąpić nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia wymagania określone w §1, §2 ust. 1, §10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436 z późn. zm.) oraz inna osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia wymagania określone w § 5 ust. 1 cytowanego rozporządzenia.
  2.  Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać dokumenty wskazane w §1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 roku w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. Nr 60, poz. 373 z późn. zm.), w tym dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań, o których mowa w pkt 1, a w szczególności:
    a)uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Szkoły;
    b)poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata;
    c)życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
    stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
    stażu pracy dydaktycznej -w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
    stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
    d)oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy o którym mowa w lit. c;
    e)oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
    f)zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
    g)oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
    h)oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    i)oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa wart. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168 z późn. zm.);
    j)oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.);
    k)oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela;
    l)oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
    m)oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa wart. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz. 1379 z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz, 1842) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
    n)oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
    o)oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora … .

3.Oferty należy składać w zaklejonej kopercie, z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym, z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora …”, w terminie do 20 marca 2017 roku, do godziny 14.00 (decyduje data i godzina wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy) na adres: Urząd Gminy w Klukach, Kluki 88, 97-415 Kluki
4.Oferty niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie pozostają bez rozpatrzenia.
5.Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Kluki.
6.O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

 

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych – 1 marca

W dniu 1 marca o godz. 9.00 odbyła się Msza Święta w intencji Żołnierzy Wyklętych.
Następnie na cmentarzu wojennym w Klukach złożono hołd żołnierzom Konspiracyjnego Wojska Polskiego walczącym pod dowództwem kapitana Stanisława Sojczyńskiego “Warszyca”, partyzantom z oddziałów Kazimierza Grzybowskiego i Ludwika Danielaka, tym którzy ponieśli ofiarę najwyższą tj. ofiarę życia oraz tym, którzy byli przez lata prześladowani przez reżim komunistyczny.

Potem uczestnicy udali się do Zespołu Szkół w Klukach, gdzie odbyły się dalsze uroczystości. Szczególną uwagę podczas akademii poświęcono postaci Danuty Siedzikówny ps. Inka. Ta siedemnastoletnia dziewczyna, służąca jako sanitariuszka w szeregach AK, została rozstrzelana na podstawie bezprawnego wyroku śmierci w 1946r. w gdańskim więzieniu, gdyż nie chciała zdradzić swoich towarzyszy broni. Uczennica klasy III b − Jola Rutkowska − wykonała przepiękną piosenkę „Walczyk Lilu” (z albumu „Panny Wyklęte”) opowiadającą o niezłomnej postawie tej bohaterskiej dziewczyny, która zachowała się po prostu „jak trzeba”.

Dodatkową oprawą uroczystości była wystawa zdjęć żołnierzy Konspiracyjnego Wojska Polskiego, które działało głównie na terenie województw łódzkiego i śląskiego.

 

Otwarcie nowej sali gimnastycznej w przy Zespole Szkół w Klukach

W dniu 22 lutego 2017 r. została uroczyście otwarta nowa gminna sala gimnastyczna przy Zespole Szkół w Klukach. Wójt Gminy Kluki Karol Sikora wyraził swoją radość, że dzieci i młodzież z Zespołu Szkół w Klukach mają nową salę gimnastyczną, gdzie mogą z niej korzystać i rozwijać talenty sportowe. Z tej sali mogą korzystać również dzieci ze szkół w Kaszewicach i w Parznie. W godzinach popołudniowych będą mogli korzystać mieszkańcy gminy.
Całkowity koszt budowy sali gimnastycznej to kwota 2 850 000 zł. Szczególne podziękowania skierował Wójt Gminy Kluki do Ministerstwa Sportu za udzieloną pomoc finansową w kwocie 1 850 000 zł.
Sala nosi nazwę „ORZEŁ” a zatem życzymy dzieciom, młodzieży, dorosłym, aby rozwijały swoje umiejętności sportowe w drodze do sukcesów.

Zaproszenie na uroczyste otwarcie Sali Gimnastycznej przy Zespole Szkół w Klukach 22.02.2017 r.

Wójt Gminy Kluki zaprasza Mieszkańców oraz Gości na uroczyste otwarcie Sali Gimnastycznej przy Zespole Szkół w Klukach w dniu 22 lutego 2017 r o godz. 12.30

Badania Mamograficzne w Gminie Kluki 22.02.2017 r.

Witaj

Serdecznie zapraszam do Gminy Kluki

Wójt Gminy
mgr Karol Sikora

Witaj
Stan wodomierza
Rodzina 500+
STRATEGIA 2015 – 2022
Informacje
Baza firm

Fundusze zewnętrzne
Karta dużej rodziny
Informator