Wystartowała dwudziesta edycja ogólnopolskiego konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy".
Przedsiębiorcy wybierają najlepsze ich zdaniem urzędy skarbowe w kraju. Konkurs jest organizowany przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów i Krajową Administracją Skarbową.
Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta, a także tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcami relacji opartych na wzajemnej życzliwości i profesjonalizmie.
Przyznawane wyróżnienia są wyrazem uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów skarbowych, a tym samym dla umiejętności i kompetencji pracowników Krajowej Administracji Skarbowej.
"Dzięki tego typu wspólnym inicjatywom możemy udoskonalać pracę Krajowej Administracji Skarbowej i dostosowywać działanie urzędów skarbowych do potrzeb naszych klientów. Konkurs, który organizujemy wspólnie z BCC od 20 lat, jest formą dialogu administracji skarbowej z biznesem. Pozwala nam poznać opinię przedsiębiorców na temat funkcjonowania urzędów skarbowych i oczekiwania biznesu wobec naszej administracji. Dzięki temu możemy budować profesjonalne, partnerskie relacje" – podkreśla sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów szef KAS mł. insp. Bartosz Zbaraszczuk.
Zasady konkursu
W ramach konkursu przedsiębiorcy wybierają najlepiej ich zdaniem funkcjonujące urzędy skarbowe w kraju. W tym celu wypełniają ankiety, w których oceniają jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.
Ankiety konkursowe są wypełniane wyłącznie w formie elektronicznej, do 31 stycznia 2023 r. Ankieta, którą BCC przygotowało we współpracy z MF i KAS, jest dostępna na stronie internetowej pod adresem: https://uspp20edycja.webankieta.pl/
Urzędy skarbowe, które zdobędą największą liczbę punktów w ankietach, otrzymają tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy". Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.
Więcej informacji o konkursie, w tym ankieta i harmonogram, znajduje się na stronie internetowej Business Centre Club. https://www.bcc.org.pl/urzad-skarbowy-przyjazny-przedsiebiorcy/
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Bełchatowie informuje o możliwości złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia za pośrednictwem usługi e-Urząd Skarbowy. To prosty i bezpieczny sposób załatwienia spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Ponadto co istotne, złożenie wniosku oraz otrzymanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej!
Zaświadczenia dostępne w usłudze e-Urząd Skarbowy znajdują się na stronie Zaświadczenia (podatki.gov.pl). Możemy występować o:
1.zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych;
2. zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w podatku dochodowym od osób fizycznych;
3. zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości;
4. certyfikat rezydencji;
5. zaświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej;
6. zaświadczenie o sytuacji innego przedsiębiorcy;
7. zaświadczenie do zagranicznego organu podatkowego;
Zaświadczenie wystawiane jest w formie elektronicznej i doręczane na konto podatnika w e-Urzędzie Skarbowym po uprzednim wyrażeniu zgody na doręczenie elektroniczne. Gotowe zaświadczenie będzie dostępne w zakładce "Dokumenty otrzymane".
Niewątpliwą zaletą dokumentu wydanego w usłudze e-Urząd jest to, że nie ma konieczności drukowania zaświadczenia elektronicznego, gdyż wydany dokument opatrzony jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym osoby upoważnionej, można zapisać go na nośniku pamięci lub przesłać poprzez e-mail do innych instytucji. Należy podkreślić że wydane zaświadczenie elektroniczne ma tę samą moc prawną jak dokument papierowy.
Przypominamy, że aby uzyskać dostęp do e-Urzędu Skarbowego należy wejść na stronę https://www.podatki.gov.pl/ a następnie zalogować się za pomocą:
- profilu zaufanego,
- e-dowodu,
- bankowości elektronicznej,
- aplikacji mObywatel,
- danych autoryzujących: PESEL, NIP i kwota autoryzująca.