W ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024 w 2022 r. Gmina Kluki otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji celowej w łącznej wysokości 35.000,00 zł, wkład własny rzeczowy Gminy wynosi 8.750,00 zł, natomiast łączny koszt całkowity zadania wynosi 43.750,00 zł.
Program Aktywna Tablica, dotyczy dofinansowania zakupu min. określonego sprzętu multimedialnego oraz pomocy dydaktycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wójt Gminy Kluki- Pani Renata Kaczmarkiewicz złożyła wniosek o dofinansowanie do Łódzkiego Kuratora Oświaty działającego z upoważnienia Wojewody Łódzkiego. W wyniku rozstrzygnięcia do dofinansowania z terenu Gminy Kluki została zakwalifikowana:
– Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. W. Malczewskiej w Klukach– kwota wsparcia finansowego wynosi 35.000,00 zł, kwota wkładu własnego wynosi 8.750,00 zł, łączny koszt pomocy dydaktycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynosi 43.750,00 zł.
W ramach dofinansowania w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im. Wandy Malczewskiej w Klukach powstała pracownia edukacyjno –terapeutyczna. Dyrektor Szkoły p. Wiktor Wojewoda zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem Wójta Gminy Kluki wyposażył pracownię w pomoce dydaktyczne w ramach zadania pn. „Aktywna Tablica dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” na kwotę 43.750,00 zł.
W ramach programu zakupiono Magiczny Box, wysokiej jakości multimedialne, interaktywne urządzenie pozwalające na wyświetlanie obrazu i interakcję zarówno w pionie, jak i poziomie. Spełnia ono funkcję zarówno magicznej ściany, jak i podłogi.
Magiczną ścianę/podłogę można obsługiwać za pomocą piłeczek, pisaków, klawiatury i myszki. Pisaki interaktywne umożliwiają rysowanie, sterowanie grami i obsługę dowolnych aplikacji. Magiczny Box posiada także wbudowany komputer z systemem Windows. Można połączyć go z siecią internetową.
Zestaw różnorodnych, wszechstronnie opracowanych aktywności wspiera najmłodszych w kształtowaniu czynności intelektualnych, rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych, stymuluje rozwój mowy. Zawiera zarówno elementy terapii logopedycznej, jak i ćwiczenia z zakresu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Pomaga rozwijać umiejętności poznawcze oraz usprawniać funkcje percepcyjno-motoryczne. Ćwiczy pamięć, koncentrację, spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia.
Pakiet interaktywnych zadań przeznaczony jest dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, m.in. zaburzenia rozwojowe w spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia procesów uczenia się, dysfunkcje i niepełnosprawności wzrokowe, dzieci niedowidzące i słabo widzące, dyslalia (w tym rotacyzm, sygmatyzm), dysglosja, zaburzenia przetwarzania słuchowego, centralne zaburzenia słuchu, dzieci słabosłyszące, dysleksja, zaburzenia koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, grafomotoryka, problemy z komunikacją, trudności z interakcjami społecznymi itp.
Pracownia przeznaczona jest dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale nie tylko. Każde dziecko będzie mogło skorzystać z prowadzonych tam zajęć pod opieką nauczyciela.