Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych dodała art. 28aa do ustawy o samorządzie gminnym stanowiący, że Wójtowie są zobowiązani do przygotowania i przedstawienia Radzie Gminy roczny raport o stanie jednostki samorządu terytorialnego. Raport stanowi podsumowanie działalności organu wykonawczego w roku poprzedzającym rok, w którym przeprowadzone jest głosowanie nad raportem. Celem raportu jest przedstawienie jak dana j.s.t. rozwijała się w poprzednim roku. To z kolei ma pomóc w opracowywaniu zrównoważonych planów rozwoju gminy. Ustawodawca unormował udział mieszkańca w debacie nad raportem o stanie j.s.t. Od mieszkańca gminy zainteresowanego zabraniem głosu na sesji wymaga się złożenia do Przewodniczącego Rady pisemnego zgłoszenia popartego podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie wraz z listą podpisów składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który jest zwołana sesja czyli do 24.06.2024 r. podczas, której przedstawiony zostanie raport o stanie j.s.t. mieszkańcy, którzy dopełnili formalności, zostaną dopuszczeni do głosu według kolejności złożonych przewodniczącemu rady zgłoszeń. W celu zaangażowania mieszkańców w rozwój Gminy zapraszam do udziału w debacie nad raportem. Wszelkie dokumenty są dostępne pod adresem: https://kluki.biuletyn.net/?bip=2&cid=1254&id=6202
Raport o stanie Gminy Kluki za 2023 rok
Archiwum
13-06-2024Data publikacji, 13-06-2024
Marek WorachAutor, Marek Worach 241Ilość wyświetleń, 241